فهرست

رعایت پروتکل های بهداشتی عدم ابتلا و کاهش بیماران کرونایی را ضمانت می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید مصطفی قاسم‌زاده از عدم ابتلا و کاهش بیماران کرونایی با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی خبر داد.

دکتر مصطفی قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بدلیل ترددها، مسافرت ها و همچنین بدلیل اینکه در مناطقی از کشور هستیم که جاذبه های گردشگری زیادی داریم همواره این خطر برایمان وجود دارد که در معرض بیماری و ابتلا قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران و شهرستان بابل دو پیک بزرگ بیماری کرونا را پشت سر گذاشته است، بیان داشت: در مراحلی از رشد ویروس در کشور هستیم که پیک شدید ممکن است در هر جایی از کشور بروز کند.

وی افزود: تماس های نزدیک بین افراد جامعه و عدم رعایت ضوابط بهداشتی، پرهیز از  استفاده از ماسک و رعایت نکردن بهداشت دست ها می تواند موجب یک پیک شدید شود در حالی که تنها با رعایت ضوابط بهداشتی عدم ابتلا و کاهش موارد بیماران را ضمانت می نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: از همه همشهریان و هم استانی هم دل و دلسوز خواهشمندیم روند رعایت ضوابط بهداشتی را ادامه دهند مخصوصا در شبهای آتی و یلدا که از نظر شیوع مجدد دارای اهمیت بالایی است.

 دکتر قاسم‌زاده ادامه داد: تا آنجایکه امکان دارد با کادر درمان ، کادر بهداشتی و کادر سلامت دانشگاه و استان همراهی نمایند و فواصل و ضوابط اجتماعی را رعایت، و به طور روزمره پوشش ماسک و بهداشت دست ها را رعایت نمایند.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم دانش پزشکی با تلاش هایی که  در کشور ما و در سطح دنیا انجام می دهد بتدریج بتواند راه حل هایی برای گریز از این بلای انسانی پیدا کند و امیدوارم با رعایت ضوابط بهداشتی بتوانیم این ویروس منحوس را پشت سر بگذاریم.