فهرست

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر قاسم زاده:یکی از زیبایی های شغل ماما در کنار استرس و نگرانی حمایت ماما و کودک در حفظ دوران بارداری از خصوصیات مثبت شغل شماست

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی بابل

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مراسم بزرگداشت روزجهانی ماما و صدمین سال آموزش آکادمیک مامایی در ایران به همت اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با حضور دکتر نجفی نماینده مردم شریف بابل در مجلس شورای اسلامی، خانم طوسی مدیر کل امور بانوان استانداری، دکتر جلالی رئیس دانشگاه، معاونین، اعضای شورای شهر ، اعضای هیئت علمی، مدیران، اساتید و دانشجویان در سالن شهید شجاعیان دانشگاه برگزار شد.
دکتر قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن خیر مقدم و تبریک به جامعه‌ی  مامایی، اساتید و همکاران گفت: ماماهای عزیز مسیر سلوک معنوی از درد تا شادمانی را طی می کنند. مادران بارداری که به دلیل درد به شما مراجعه می‌کنند، شما ماماها با عشق و مهربانی  خود، درد آنها را به شادمانی تبدیل می کنید.

وی اظهار داشت: شما اولین کسانی هستید پاک ترین و منزه ترین موجودی که پا به عرصه هستی می گذارد را مشاهده می کنید و با او نجوا خواهید کرد و کارتان با ارزش، منزه و آسمانی می باشد.
خانم طوسی مدیر کل امور بانوان در استانداری تصریح کرد: یکی از زیبایی های که شغل ماما دارد دیدن عزیزترین لحظه ای که هر انسانی برای خودش در آینده به عنوان یک زن یا یک مادر ترسیم می کند، شما در کنار مادر شریک هستید.
وی افزود: یکی از زیبایی های شغل ماما در کنار استرس و نگرانی حمایت  ماما و کودک در حفظ دوران بارداری از خصوصیات مثبت شغل شماست امیدواریم این خصوصیات بیشتر برای شما برجسته تر گردد.
مدیر کل امور بانوان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید توجه شود در حوزه سلامت، مادران و دختران هستند، عنوان کرد:  زنان جامعه ما، می تواند بارقه امید در دلها زنده کنند، زنانی که دارای نشاط و شادابی و سرحالی باشند می توانند یک خانواده و جمعی را به نشاط وادار کنند.
دکتر طوسی بیان داشت: یکی از موضوعات دیگری که باعث نشاط و شادابی بانوان می شود سرانه های ورزشی آنهاست که باید فضای ورزشی، ساعت های مفید و امکانات را برایشان فراهم نموده تا بانوان بتوانند به نفع احسن استفاده نمایند. 
تقدیر از دو بیمارستان یحیی نژاد و بابل کلینیک بعنوان بیمارستان برتر کشور، پخش کلیپ، موسیقی، اهداء جوایز به ماماهای نمونه و بازنشسته، دانشجویان نمونه مامایی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.