فهرست

مرگ جوان بابلی بر اثر ابتلا به "تب شالیزار" تکذیب شد

مرگ جوان بابلی بر اثر ابتلا به "تب شالیزار" تکذیب شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل گفت: تاکنون موردی از فوت براثر ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی این دانشگاه نداشتیم.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مهدی محمدیان گفت:‌ یک مورد فوتی اخیر که مشکوک ابتلا به تب شالیزار بود امروز شنبه جواب تست وی که از آزمایشگاه مرجع ارسال شد، منفی است.

وی ادامه داد : در حال حاضر هشت نفر در مراکز درمانی این دانشگاه بستری هستند که همگی مشکوک ابتلا به بیماری تب شالیزار می باشند و این دلیل بر ابتلای حتمی آنها به این بیماری نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل علائم این بیماری را شامل تب، ‌بدن درد، ‌ضعف و بی حالی دانست و گفت :‌در مراحل حاد و شرایط بدحالی بیمار دچار نارسانی کبدی، ‌کلیوی و خونریزی های ریوی می شوند.

وی با اشاره به اینکه عامل این بیماری نوعی باکتری است، ‌افزود: در فصل فعلی که زمان کشت شالی های برنج است توصیه می شود کشاورزان حتما از وسایل محافظتی همچون دستکش و چکمه استفاده کنند.

دکتر محمدیان اظهار داشت :‌همچنین با توجه به شباهت علائم اولیه  تب شالیزار با شروع بیماری هایی همچون کووید ۱۹، ‌سرماخوردگی و آنفلوانزا، افراد بویژه کشاورزان بمحض آشکار شدن این علائم حتما به پزشک مراجعه کنند تا روند درمان آنها سریعتر انجام شود