فهرست

دستگاه شبیه‌ساز احیای قلب ریوی در بیمارستان یحیی‌نژاد راه اندازی شد

دستگاه شبیه‌ساز احیای قلب ریوی در بیمارستان یحیی‌نژاد راه اندازی شد

رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل از خریداری دستگاه آموزشی شبیه‌ساز احیای قلب ریوی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بابل و خیرین بیمارستان شهید یحیی‌نژاد خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر پیام سعادت رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل گفت: مشکلات قلبی عروقی به عنوان اولین عامل مرگ و میر جهانی می‌باشند که با ارائه خدمات درمانی به‌موقع و مناسب، میتوان حیات میلیونها انسان را حفظ و از بسیاری معلولیت‌ها پیشگیری کرد. لذا انتخاب بهترین شیوه‌های آموزش به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد ضروری است.
 دکتر پیام سعادت رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل بیان داشت: دستگاه آموزشی شبیه‌ساز احیای قلب ریوی یا سمیلاتور به ارزش 3 میلیارد  ریال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بابل و خیرین بیمارستان شهید یحیی‌نژاد برای این مرکز خریداری و نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه هر آموزشی منجر به یادگیری میشود اما میزان عمق و پایداری یادگیری در روشهای مختلف آموزشی متفاوت است، اذعان داشت: با توجه به اینکه در روش نمایش عملی و كارگاهی در محیطهای شبیه سازی شده محیط نزدیک به واقعیت می‌باشد و فراگیر خود را در آن محیط فرض نموده و میتواند بصورت نامحدود با کمترین استرس تمرین کند، یادگیری میتواند موثرتر و ماندگارتر باشد.

رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل ادامه داد: این برنامه به مربیان آموزشی احیای قلبی ریوی کمک می کند تا محدوده وسیعی از وضعیت های مختلفی را که امکان بروز آنها در حین عملیات CPR وجود دارد شبیه سازی کرده و در حین آموزش به فراگیران ایجاد و مدیریت نمایند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این نرم افزار شبیه ساز به آسانی به شما اجازه می دهد تا به عنوان مربی مورد جدید بیماری را در حین کار اضافه کنید، حذف کنید و یا از ابتدا بر اساس یکی از موارد بیماری های موجود عمل کنید.

 دکتر سعادت با ذکر این نکته که این شبیه ساز کمک می کند تا مدرس، پس از شبیه سازی، عملکرد فراگیران را براحتی ارزیابی کند، بیان داشت: این برنامه مجموعه ای از ابزارهای گزارش گیری مربوطه، از جمله گزارش گیری متنی دقیق بر اساس دستورالعمل های بین المللی را فراهم می کند که اینها به مربی کمک می کند تا عملکرد فراگیران را پس از شبیه سازی احیای قلبی ریوی بطور دقیق و جزء به جزء تجزیه تحلیل و گزارش کند.